Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

..βρε γέλα φίλε μου γέλα φίλε μου δεν είναι δεν είναι δεν είναι και για λύπη ..


Γεννήθηκα

Στίχοι: Κ.Χ Μύρης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης

Γεννήθηκα στο βλέφαρο του κεραυνού,
σβήνω κυλώντας στα νερά.
Ανέβηκα στην κορυφή της συννεφιάς
σαλτάροντας με τις τριχιές
του λιβανιού,
πήρα το δρόμο της σποράς.

Κοιμήθηκα στο προσκεφάλι
του σπαθιού,
είχα τον ύπνο του λαγού.
Αγνάντευα την πυρκαγιά
της θεμωνιάς
αμίλητος την ώρα της συγκομιδής,
πήρα ταγάρι ζητιανιάς.

Αντάμωσα τον χάρο της ξερολιθιάς,
το άλογο στ' αλώνι να ψυχομαχεί,
πήρα ταγάρι ζητιανιάς.

Γεννηθηκα Ν. Ξυλουρης





Αυτόν τον κόσμο τον καλό

Στίχοι: Βασίλης Ανδρεόπουλος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης

Αυτόν τον κόσμο τον καλό
τον χιλιομπαλωμένο
βρε ράβε ξήλωνε ράβε ξήλωνε
δουλειά δουλειά δουλειά να μη σου λείπει

Αυτόν τον κόσμο τον καλό
άλλοι τον είχαν πρώτα
βρε γέλα φίλε μου γέλα φίλε μου
δεν είναι δεν είναι δεν είναι και για λύπη

Αυτόν τον κόσμο τον καλό
σ' εμάς τον παραδώσανε
βρε τρέχα φίλε μου τρέχα φίλε μου
και μη και μη και μη βαριά το παίρνεις

Αυτόν τον κόσμο τον καλό
άλλοι τον καρτεράνε
βρε σκέψου φίλε μου σκέψου φίλε μου
την ώρα την ώρα την ώρα που θα φεύγεις


Νικος Ξυλουρης - Αυτον τον κοσμο τον καλο




Έβαλε ο Θεός σημάδι

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης


Έβαλε ο Θεός σημάδι
παλικάρι στα Σφακιά
κι ο πατέρας του στον Άδη
άκουσε μια τουφεκιά.

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιές αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

Έβαλε ο Θεός σημάδι
παλικάρι στα Σφακιά
κι η μανούλα του στον Άδη
τράβηξε μια χαρακιά.

Της καρδιάς μου βασιλιά
με τον ήλιο στα μαλλιά,
μην περνάς τη χαρακιά
η ζωή είναι πιο γλυκιά.


NIKOS XILOYRIS - EVALE O THEOS SHMADI





Ήτανε μια φορά μάτια μου

Στίχοι: Κώστας Φέρρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης
Άλλες ερμηνείες: Γιώργος Νταλάρας

Ήτανε μια φορά μάτια μου κι έναν καιρό
μια όμορφη κυρά αρχόντισσα να σε χαρώ

Μια μικροπαντρεμένη κόρη ξανθή
τον κύρη της προσμένει βράδυ πρωί

Ένα Σαββάτο βράδυ καλέ μια Κυριακή
τον ήλιο το φεγγάρι, καλέ, παρακαλεί

Ήλιε μου φώτισέ τον φεγγάρι μου
πάνε και μίλησέ του για χάρη μου

Γυρίζει κι αρμενίζει καλέ στα πέλαγα
τους πειρατές θερίζει καλέ και τους χαλά

Στον ήλιο στο φεγγάρι και στη βροχή
και μένανε μ' αφήνει έρμη και μοναχή

Γαλέρα ανοίχτηκε μάτια μου με το βοριά
στη μάχη ρίχτηκε μάτια μου και στον καυγά

Μέσα σ' ένα σινάφι πειρατικό
είδα φωτιά ν' ανάβει και φονικό


Nikos Ksilouris - Itane Mia Fora



9 σχόλια:

mareld είπε...

Αυτόν τον κόσμο τον καλό
τον χιλιομπαλωμένο
βρε ράβε ξήλωνε ράβε ξήλωνε
δουλειά δουλειά δουλειά να μη σου λείπει..

Καλημέρα!
Πολλά φιλιά!

Demeter είπε...

"Γέλα, γέλα πουλί μου,
γέλααααα
είναι η ζωή μια τρέλα!!"

Σε σκέφτομαι πάντα!

Πολλά ρόδινα φιλιά!

Φωτεινή S είπε...

Kαλό απόγευμα, Μareld!
Μ' έστειλες με τον Αρχάγγελο!
Φιλιά πολλά

LIA είπε...

Καλή μου mareld,
Καλησπέρα.
Τι ωραίο δώρο μου έστειλες σήμερα!
Νίκος Ξυλούρης! Όλα του τα τραγούδια ύμνοι αθάνατοι.Η φωνή του άκουσμα βυζαντινό, με μια χροιά, που ακουμπά την καρδιά μας προκαλώντας ρίγη συγκίνησης.


Λέει, η γλυκιά μανούλα,

"Της καρδιάς μου βασιλιά
με τον ήλιο στα μαλλιά,
μην περνάς τη χαρακιά
η ζωή είναι πιο γλυκιά"

Κι όταν ο Θεός δεν ακούσει την προσευχή της...τότε με λύπη και χαρά αγκαλιάζει το γιο της, τον άγγελό της,που κουρνιάζει στη γλυκιά αγκαλιά και γαληνεύει.Τότε αγκαλιασμένοι σφιχτά, ταξιδεύουν σ' άλλους ορίζοντες, σ' άλλους ουρανούς, σ' άλλη διάσταση.Μόνο που εμείς δεν μπορούμε να τους δούμε.
Πολλά πολλά πολλά φιλάκια καλή μου

ΙΠΠΟΛΥΤΗ είπε...

Καλημέρα κι απο δω.
Πόσο όμορφα τα λέει η τρυφερή μας Λία.
Αυτό το τραγούδι με καθηλώνει πάντα
Αλλά κι αυτή η λέξη λίγη μου φαίνεται... Σε ευχαριστώ καλή μου για όλα...

mareld είπε...

Αγγελούδι μου!

Εύχομαι να είσαι γελαστό!
Πέρασα λίγο δύσκολες μέρες..

Φιλάκια και καλή σου μέρα!

ΥΓ
Αν τύχει και στείλεις email
στείλε στο
euphoriaroi@googlemail.com

Το παλιό δεν ισχύει ούτε το skype
αν θες θα στο στείλω.

mareld είπε...

Φωτεινάκι μου!

Χαίρομαι να βρίσκεις τραγούδια που σε στέλνουν.
Ο Ξυλούρης ρέει στο αίμα μας!

Φιλάκια και καλή σου μέρα!

mareld είπε...

Λία μου!

Με συγκινείς ε;
Θα συνεχίσω να σου στέλνω τα καλύτερα..σου αξίζουν!
Είμαι σχεδόν καλά!

Νιώθω τους παλμούς της καρδιάς σου!

Πολλά φιλιά και καλή σου μέρα!

mareld είπε...

Αμαζόνα μας!

Όμορφη και τρυφερή μας!
Να είναι όλα χάδι σήμερα..
Είμαι δίπλα σου..

Φιλιά και καλή σου μέρα!